New Strategic Communication Agency Starts Operations in Bahrain

New Strategic Communication Agency Starts Operations in Bahrain

Ventana Gulf set to help fill the institutional communication gap in Bahrain

January 2020, Manama: A new strategic communication consultancy, Ventana Gulf, has recently started operating in Manama, with a mission to support corporations and other in Bahrain to fulfil their growing communication requirements.

With a team of professionals located in the UK, North America and Bahrain, Ventana offers various communication and public relations services at a strategic level, thus helping organisations institutionalize their communication efforts, facilitate the achievement of business objectives and build stronger relations with stakeholders.
The Company’s key services include strategic communication advice, media relations and training, crisis communication support, investor relations, and employee engagement.
“Communication is a key management function that is taken very seriously by successful organisations. Business strategies can be at risk of not communicated effectively, especially with employees, and corporate brands and reputations that are built over many years can be negatively impacted if communication fails, especially when organizations face difficulties. Therefore, having clear communication strategies, internally and externally, and being prepared to deal fast with difficulties in the social media age becomes imperative,” explains Abdulla Naneesh, Ventana’s Managing Director.
“Ventana will help fill growing communication needs in Bahrain and the MENA region. Over the past three decades the communication landscape in the region was dominated by internationally agencies. Now local agencies with their local insights and the international experts they have will be able to provide as well as execute more practical communication strategies cost effectively,” he added.
The Company’s communication consultants include Abdulla Naneesh, who is a seasoned professional who has worked with international public relations firms and leading financial institutions such as Bank ABC and Gulf International Bank, where he managed global communication activities and branding projects. Ventana’s Head of Strategy is Aneesh Sharma, who has extensive experience in corporate and brand strategy. He has helped organizations such define powerful vision and core strategies to engage stakeholders during his career at leading international branding agencies such as Brand Union and Future Brands.
Other senior consultants at Ventana include Pere Willoughby-Brown, an experienced communications specialist who has worked on PR and marketing campaigns in Europe, North America, Australasia and the Middle East, specialising in creative approaches to new media and online communications. Financial copywriting is headed by George Stothard, who has 20 years’ experience as a radio host, PR practitioner and business communications writer.
Other unique offerings by Ventana include training for communication professionals in the region to help them gain more insight on how to communicate more effectively. Crisis communication training for senior management executives is offered to corporations that may face certain risk at either in their workplace or in the marketplace.

             شركة جديدة للتواصل المؤسسي والعلاقات العامة تنطلق من البحرين

“فينتانا الخليج” تسعى للمساهمة في سد الاحتياجات المتنامية للمؤسسات وتدريب الكوادر الشابة

انطلقت في البحرين مؤخراً شركة “فينتانا الخليج” التي تسعى إلى تقديم استشارات التواصل الإعلامي والعلاقات العامة على المستوى الاستراتيجي للمؤسسات في البحرين ومنطقة الخليج العربي.

وتضم فينتانا مستشارين من أوروبا وأمريكا الشمالية والبحرين وتقدم خدمات متكاملة لمساعدة الشركات في تحقيق التواصل الفعال الذي يخدم أهدافها التجارية ويؤدي الى بناء علاقات أقوى مع كافة الأطراف التي تهمها.

ومن أبرز الخدمات التي ستقدمها الشركة مساعدة المؤسسات في صياغة وتنفيذ استراتيجيات    التواصل وإدارة العلاقات مع وسائل الإعلام، والتدريب على التعامل مع الازمات الاعلامية، وتفعيل علاقات المستثمرين، وتعزيز التفاعل مع الموظفين لرفع مستوى الأداء وزيادة الإنتاجية.

وأوضح المدير التنفيذي لفينتانا الخليج، عبدالله النعنيش، “أن التواصل الفعال للمؤسسات يعتبر عملاً إدارياً جوهرياً وضرورياً لنجاحها. فإستراتيجيات الأعمال قد تتعرض للمخاطر إذا لم يتم إيصالها بوضوح للموظفين والأطراف المعنية الأخرى، كما قد تتأثر سمعة الشركة وعلامتها التجارية سلباً إذا فشلت الجهود الإعلامية خصوصاً في أوقات الأزمات. لذلك فإن صياغة الإستراتيجيات الإعلامية الواضحة، داخلياً وخارجياً، والاستعداد للتعامل مع وسائل الإعلام يعتبر حتمياً لتحقيق اهداف أية مؤسسة”.

وأوضح ان “هناك فجوة كبيرة في سوق الاعلام المؤسسي في المنطقة، حيث يعتمد الكثير من الشركات الكبيرة على المكاتب الأجنبية التي لا تستطيع دائما تنفيذ الخطط الموضوعة بسبب الفجوة الثقافية واللغوية وكلفتها العالية. من هنا فإن شركة مثل فينتانا تستطيع ان تمزج المعرفة المحلية بالخبرة الدولية لمساعدة الشركات في تحقيق اهدافها بفعالية اكبر.”

وأضاف أن فينتانا الخليج سوف توفر الدورات التدريبية للمختصين في الإعلام المؤسسي لتمكينهم من تخطيط وتنفيذ أعمالهم بكفاءة أكبر وإعدادهم للتعامل مع الأزمات التي قد تواجه المؤسسات.

ويضم فريق الاستشاريين في الشركة كلاً من عبدالله النعنيش، وهو إعلامي مخضرم عمل سابقاً في شركات علاقات عامة دولية ومؤسسات مالية رائدة مثل بنك أي بي سي وبنك الخليج الدولي، حيث كان يتولى إدارة التواصل المؤسسي على المستوى العالمي فيهما. ويترأس دائرة الإستراتيجية في الشركة أنيش شارما الذي يتمتع بخبرة طويلة في صناعة وترويج العلامات التجارية للمؤسسات، وقد عمل سابقاً في أكبر الشركات المتخصصة مثل براند يونيون وفيوتشر براندز وساعد العديد من العملاء في بناء علامات تجارية قوية تمكنهم من تحقيق اغراضهم التجارية والتواصل مع عملائهم بشكل أفضل.

كما يضم فريق الاستشاريين في فينتانا كلا من  بيري براون المختص بالعلاقات العامة وإدارة الحملات الترويجية في أوروبا وأستراليا والشرق الأوسط، حيث يعمل على استخدام وسائل التواصل الجديدة بشكل خلاق لدعم الجهود الإعلامية للشركات. ويرأس إدارة إعداد ونشر التقارير الإعلامية جورج ستوتهارد، الذي يتمتع بخبرة تزيد عن 20 عاماً في ميدان التقديم الإذاعي والعلاقات العامة والكتابة الصحافية، وقد قدم الاستشارات الإعلامية للعديد من المؤسسات المالية والشركات التجارية في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا.

Leave a comment